Abban az esetben, ha a fő kérdés az, mi kell ahhoz, hogy egy álom valóra váljon, kérdezzünk rá, milyen álom? Miről álmodik a lány, ha menyasszonnyá válik? Remek kísérlet, ha megpróbáljuk izolálni az álom egyes részleteit: "látom magam, a habos-babos, nagyon menyasszonyi ruhámban egy csillogó táncparkett közepén és minden szem engem csodál és nagyon ünnepi a pillanat" általánosításból közelíteni. Mire gondolsz, ha a ruhára gondolsz? Milyen anyagot látsz magad előtt? Végig néztél már félszáz újságot, katalógust és még mindig nincs meg az álomruha! Képzeld magad az esküvőd helyszínére? Hol állsz? Tóparton, teraszon, mezőn, erdőben? Ha körülnézel, milyen fényeket, díszeket látsz? Tekints az asztalra, mit látsz meg elsőre? Talán nem mindenkinél működik, de ha koncentrálunk az elképzelt részletekre, közelebb kerülünk ahhoz, mit is szeretnénk valójában! Mert amiről szó van, az a befolyásolás klasszikus példája. Ahány magazin, ahány esküvős csoport, ahány előzetes kutatás, a vélemény, az elvárás, az igény mindig változik. Ez mindaddig tart, amíg a sok információ túlfolyik. Már nem vagyunk befogadók. Na, ekkor jön az igazi bizonytalanság...minél többet tudsz, annál kevéssé vagy biztos a dolgodban. Hiszitek vagy sem, ez itt és most, az ilyen esetekre is igaz.
Most joggal mondjátok, vannak, akik határozott léptekkel menetelnek előre és akik első perctől tudják, hogy mire van szükségük és akik remek érzékkel válogatnak és akiknek szerencséjük is van, és frappáns megoldásokkal tudják megvalósítani a Nagy napot. Igen, vannak ilyenek. De ha Ti nem ilyenek vagytok, akkor egyrészt az elég hamar kiderül, másrészt akkor kell a segítség. Ezt mindenki maga dönti el. Tud-e, akar-e, képes-e? Nem szervezni, hanem szakértőhöz fordulni. Azt érzitek, tudjátok, ha nem megy valami, ha erőltetett vagy ha nem a Ti elképzeléseitek szerint alakul. Figyeljetek, hogy ne más álmait valósítsátok meg! Szerencsések vagytok, ha a családon belül találtok olyat, akivel érdemben tudtok konzultálni. Még ebben az esetben is szükségetek lehet objektív tanácsra, véleményre.
Az elindulás is elég nehéz sok esetben. Mi legyen előbb? Van egy elképzelés, de nincs hozzá passzítható helyszín, vagy meg van a helyszín, de kevéssé rugalmasak a körülmények? Túl drága, máskor meg óvatosságra intőn olcsó valami. Mi a szervezési sorrend, hogyan kommunikáljak, kérjek ajánlatot, milyen szempontok szerint válasszak? Ezernyi kérdés, amely a legtöbb párnak gondot okoz. És ez ha így áll, nincs rajta mit keseregni, nem mindenki született szervező. Elárulom, még az sem, aki ezt gondolja magáról. A legjobb döntéseket kell meghozni és maga a döntés nagyon összetett folyamat. Nem elég ismerni magunkat, egy olyan piacon kell jól szerepelnünk, ami talán sok részletében ismeretlen számunkra. Mondhatjátok, ó, hát nem ilyen bonyolult ez. De igen, bonyolult. Nem olyan, mint lemenni a szupermarketbe egy cetlivel. Itt nagyobb a bolt és hosszabb és összetettebb a lista. Egyben azonban hasonlít a kettő, a pénztártól való távozás után itt sincs reklamáció. Előbbinél értjük miért, esetünkben meg azért, mert, ha rosszul döntöttél, rosszul választottál, az idő kerekét nem tudod visszaforgatni.